Sunday, January 31, 2016

Draga mea prietenă...

sursă foto


Draga mea prietenă,

Mă bucur să primesc vești de la tine, însă ultimul tău email mă întristează, mai ales pentru că de la o vreme ești mult prea deprimată și am impresia că nu te mai bucură nimic.
Știu că nu ai avut prea multă liniște de ceva timp... atâtea probleme, griji, neîmpliniri... Dar viața, ei bine, nu e tocmai ușoară. Și nu aș fi vrut să-ți reamintesc și eu asta.

Chiar dacă vei spune din nou că vorbesc din cărți sau că nu ai chef azi, îmi permit să îți dau un sfat. Îmi dau seama că petreci foarte mult timp și consumi multă energie stresându-se și făcându-ți gânduri negre. Îți faci prea multe griji pentru toate lucrurile alea pe care nu le poți influența și știu că ai vrea să faci nenumărate schimbări, dar vezi și tu că nu toate depind de tine.

Tocmai de asta trebuie să existe un echilibru, un echilibru necesar pe care numai tu îl poți controla. Ar trebui să ridici din când în când ochii din vârtejul ce te-a cuprins și să aloci tot atâta timp și energie pentru lucrurile bune din viața ta. Nu-mi spune că nu există sau că sunt prea puține pentru că nu te cred. Numai că nu le dai și lor amploarea cuvenită și te lași copleșită de negativism și dureri.
Știu că sunt zile în care nici toată mierea din lumea nu poate să îndulcească amărăciunile învechite, dar tu ești mai puternică decât toate astea. 

Un înțelept a spus cândva: „Să nu lași să treacă o zi fără să vezi, să auzi sau să citești ceva frumos.” Drept urmare, te provoc să îi urmezi sfatul și să nu ratezi în nici o zi șansa de a-ți umple sufletul cu lucruri frumoase: un vers dintr-o poezie, un citat demn de reținut, o floare gingașă, o melodie sensibilă, zăpada! la care mulți de peste mări și țări tânjesc... Ești binecuvântată că ai toate astea, ești norocoasă că ai toate simțurile întregi. Poți să guști, să miroși, să auzi, să atingi, să vezi și, cel mai important, să simți!

Trăiește astfel încât cearcănele de sub ochii tăi să fie mărturia nopților nedormite pentru că asta a fost alegerea ta, pentru a fi alături de cineva drag cu prilej de bucurie.

Trăiește astfel încât ridurile să fie urmașii râsetelor în hohote și ai zâmbetelor largi, sincere și pline de iubire.

Trăiește astfel încât firele albe să poată spună povești frumoase, seara la un ceai cald, când te vei întreba în sinea ta: “Oare când au trecut atâția ani?”

Trăiește astfel încât mâinile tale să fi fost sprijinul celor necăjiți și aflați la nevoie.

Și mai ales, zâmbește! Zâmbește din tot sufletul, nu fi egoistă, dăruiește un strop de lumină oricui crezi că are nevoie, cine știe când și cum îți va fi returnat. Și nu uita să îți zâmbești ție însăţi, pentru că meriți, nu-mi spune că nu!

În speranța că nu vei mai lăsa zilele să treacă fără rost și că nu vei mai permite amărăciunii să îți umbrească privirea și gândurile, închei cu o îmbrăţişare caldă şi un zâmbet senin. Ştiu că ai nevoie...

A ta prietenă, I.

P.S. Te aștept la cafeaua aia lungă presărată cu amintiri, de care am tot vorbit, și fursecuri cu gem de prune, ca la mama acasă :-)


8 comments:

  1. Parcă ai scris pentru mine...
    Frumoase și încurajatoare gânduri.
    Mulțumesc! Să le aplici și tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mă bucur să ştiu că ţi-au fost de folos măcar un pic :)

      Deşi nu merge întotdeauna, încerc să le aplic şi chiar mă gândeam că acea "prietenă" pot fi eu, poţi fi tu sau oricine altcineva pentru că fiecare are nevoie de o încurajare şi de un gând bun din când în când.

      Delete
  2. Sper sa-i luminezi chipul prietenei tale! .....

    ReplyDelete
  3. Frumos.. in ce lume traiesti? ca-n lumea mea...nu exista prietene...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred că în aceeaşi lume în care trăim cu toţi, unde este foarte greu să găseşti şi să ţii aproape OAMENI... dar te asigur că mai există, din fericire, şi astfel de suflete.
      Îmi pare rău că nu le-ai întâlnit până acum, dar sper să ai acest noroc la un moment dat pentru că unii oameni chiar merită efortul, timpul şi dăruirea :)

      Delete
  4. Nu stiu daca chiar exista acea prietena sau ai scris-o la modul general,dar recunosc...am tresarit...parca vorbeai cu cea care eram eu acum cateva luni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Au existat și există câteva persoane dragi mie, foarte apropiate, la care m-am gândit când am scris această "scrisoare"...
      Sper ca lucrurile să se fi schimbat în bine pentru tine între timp :)

      Delete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...